Reclame & Werving

Volgens onderzoekbureau Nielsen werd er in 2012 wereldwijd $ 557.000.000.000 (557 miljard) besteed aan marketing/advertenties. Dit is het enorme bedrag van $ 17.662,- per seconde, elke seconde van 2012.

Dit enorme bedrag wordt besteed om potentiële én bestaande klanten te verleiden, uit te nodigen of te overtuigen te veranderen. Veranderen van hun gedrag, hun gewoontes en, vooral, het veranderen van elke twijfel of aarzeling die ze zouden kunnen hebben over de producten en diensten die worden geadverteerd.

Marketingbureaus gebruiken emotie, kunst en verlangen om hun beoogde doelgroep te bereiken.
Ze weten dat als ze een goed verhaal, humor en muziek gebruiken de verkoopcijfers zullen stijgen.
Ze weten dat mensen geëntertaind moeten worden in betrokkenheid bij een merk of product.

Wat zijn Shakers?

Shakers zijn series van korte, prikkelende vragen om een groep mensen zich individueel te laten uitspreken en inzage te krijgen in hun gebundelde antwoorden

Lees: wat zijn Shakers?
Bekijk: Shaker demo
Doe: mee aan een Shaker

Geef invloed en betrek mensen

Marketing beïnvloedt je beslissing wat te kopen. Je ziet iets dat je nodig hebt, of waarvan je vindt dat je het nodig hebt, en je hebt een keuze! Marketing is op onze geest en neigingen afgestemd om betrokkenheid te krijgen bij de beslissing óf en wát te kopen.

Met een Shaker kan je je doelgroep betrekken bij jouw product door ze bijvoorbeeld mee te laten denken over de vernieuwing van het uiterlijk van je product, of over functionaliteit, wat het ook is, je versterkt de verbinding met je doelgroep terwijl je gebruik maakt van de wijsheid en nieuwsgierigheid van de groep.

Door de entertainende shakers te sturen en de vragen kort te houden is de te verwachten respons potentieel vele malen hoger dan bij reguliere (interactieve) marktonderzoeken.

Meer weten over Shakers en reclame? Neem contact op